26 Şubat 2016 Cuma

FREZYA / LEMARİZ MÜJDE ALBAYRAK










"Her doğum bir umuttu, her ölüm de bir hayal kırıklığı. Yaşam ise başlı başına bir yaraydı, kanayan."




Kitabın yorumuna geçmeden önce kısaca bir şeyler yazmak istedim.Küçük yaşta yetimhaneye düşen ve yaklaşık olarak 4-5 yıl orada kalan biriyim.Ben Azerbaycanlı olduğum için oradaki yetimhane de kaldım ve 4-5 yıl sonra babamın bir arkadaşı tarafından evlatlık edinip Türkiye'ye getirildim. Türkiye vatandaşı oldum ve yaklaşık olarak 15 yıldır Türkiye de yaşıyorum.Yetimhanede geçen günlerimden bahsedecek olursam çok zor zamanlardı çünkü bakıcılarımızın çoğu rustu ve çok fazla şiddet görüyorduk onlardan ben evlatlık alınınca kurtuldum oradan ancak orada kalanlar kim bilir daha neler yaşadılar. Rabbim kimseyi ailesiz bırakmasın inşaALLAH.





Yazar:LEMARİZ MÜJDE ALBAYRAK
Tür: Genel
                                               Yayıncı: Postiga Yayınları                                                   Sayfa: 440




Bir varmış bir yokmuş, diye başlardı ya masallar;

işte benimki de, olsa olsa hep yokmuş hiç varmıştı.
Neyin hayaliydi kurduğum?
Neyin cesareti, cüreti? Hiç yokmuş bir hayatın, hüzünlü umut kırıntısıydım ben,
onu da kuşlar gagalamıştı...”
Kesişen yollar, önyargılar ve tehlikeli planlar arasında doğan,
kalbimizdeki en masum aşk; FREZYA




Kitabımızın kısaca konusu şöyle ; Hacer adın da bir kızımız var yetimhane de büyümüş ve hayalleri için düşlerindeki hayatın peşine düşmüş ancak hayatın o kadar da masum olmadığını iş işten geçince anlamıştır. Hacer bu kirli dünya ya yaşamaya mecbur bırakılır ve ismini de değiştirerek Cansu olarak devam eder hayatına. Timur ise ağır abi mafya türü bir kişi gibi görünse de oda aslında iç dünyasında masum bir hayatın temiz bir kahramanıdır. Gün gelir Timur ile Cansunun yolları kesişir ve artık onlar kendilerini değil duyguları yönetecektir onları.Birde Falaz ve Beste var onlar da yüreğime girecek kadar tatlıydı.Kitabı çok beğendim ve çok fazla ağladım okurken belki kendimi gördüm Hacer de belki de gerçekten Hacer'e üzüldüğümden ağladım tam bilmiyorum ama göz yaşlarım her satırda aktı gitti. Kahkaha attıran kısımları da var kitabın. Bence bütünüyle kurgusu olsun, anlatımı olsun, yazarın verdiği yaşattığı duygular olsun birbirini çok tamamlıyordu. Bu yıl okuduğum favori kitaplarımın arasına girmiş bulunmakta.Yazıma son vermeden az da olsa yazardan da bahsetmek istiyorum. Müjde hanımın kişiliğini, duyarlılığını, toplumsal sorunlara karşı tepkisini, merhametini ve insanlığını çok beğeniyorum öyle kıskanç biri de değil benim kitabım diye kıskançlık yapmıyor duvarında bir çok yazara ait kitabın paylaşımı var kaliteli bir insan bana göre Müjde hanım. Rabbim öyle iyi duyarlı, saygılı, sevgi dolu, şeker mi şeker insanları hep hayatımızda var etsin.Son olarak Müjde hanımın gülüşünü çok beğeniyorum maşallah yazarımıza ;)










1 yorum:

  1. Kitaptan ziyade sizin yazdıklarınız hüzünlendirdi beni. Her yaşam kendi içinde bir dram. Birbirine benzemeyen, birbirinden bağımsız... Bu kitabı merak ettim en kısa zamanda edineceğim inşaallah.

    Sevgiler, sevgili Azeri Kızı...

    YanıtlaSil

Sayfa Başına Dön